مراحل ثبت نام ورودی های جدید از تاریخ 1398/06/16 با طی مراحل زیر صورت خواهد پذیرفت - از مراجعه حضوری جدا خودداری فرمائید

شـرایط ورود به دانـشگاه

  • نداشتن منع نظام وظیفه برای برادران
  • دارا بودن شرایط صلاحیت های عمومی
  • قبولی از طریق آزمون ورودی شامل آزمون سراسری پزشکی و غیرپزشکی ، آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دکترای تخصصی
  • پذیرش بدون آزمون از طریق سایت Azmoon.org ، شرایط ممتازین و نخبگان ، جذب دانشجویان خارجی و ...
  • دارا بودن مدرک مقطع پایه ( آخرین مدرک مقطع قبلی که پذیرفته شده در آن فارغ التحصیل شده است ) ، اصالت سنجی مدرک پایه ، اعتبار سنجی مدرک مقطع پایه و تطابق مشخصات و مختصات مدارک مذکور .
  • رعایت مقررات منع تحصیل همزمان

نـکته :      

  • تنها مرجع اعلام اسامی پذیرفته شدگان در دانشگاه آزاد اسلامی ، مرکز سنجش و پذیرش سازمان مرکزی است .
  • جذب دانشجو نیز براساس دفترچه راهنمای مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدارک قابل قبول دوره های مختلف دانشگاه

 

 مقطع شروع به تحصیل

                     مدرک پایه قابل قبول جهت ثبت نام

           حداکثر تاریخ فراغت از تحصیل

 کارشناسی پیوسته

 - مدرک پیش دانشگاهی - دیپلم متوسطه نظام قدیم - دیپلم متوسطه نظام جدید - دیپلم 3-3-6

 - مدرک کاردانی (مشمولین به شرط نداشتن منع نظام وظیفه )

 ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور

 ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه

 دکتری عمومی

 - مدرک پیش دانشگاهی - دیپلم متوسطه نظام قدیم - دیپلم متوسطه نظام جدید- دیپلم 3-3-6

 ورودیهای مهر و بهمن : حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور

 کارشناسی ناپیوسته

 - مـدرک کـاردانی

 - مدرک کارشناسی پیوسته

 ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور

 ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه

 کارشناسی ارشد ناپیوسته

 - مدرک کارشناسی

 ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور

 ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه

 دکتری تخصصی

 - مدرک کارشناسی ارشد

 ورودیهای مهر: حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور

 ورودیهای بهمن: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه

 
 
  • روش ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

     ثبت نام غیرحضوری ( الکترونیک ) از طریق سامانه newstd.iaushiraz.ac.ir

    هر پذیرفته شده،  پس از تکمیل فرم های الکترونیکی ثبت نام ، مدارک خود را شامل عکس 3 در 4 پرسنلی ، صفحه اول شناسنامه، صفحه توضیحات شناسنامه ، صفحه تاهل شناسنامه ، کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی و آخرین وضعیت نظام وظیفه  را از طریق سامانه ارسال می نماید که توسط کارشناسان بررسی و در ادامه تایید یا عدم تایید قرار گرفته که در صورت تایید شدن ، مدارک ارسالی هر پذیرفته شده به بایگانی دیجیتال در نرم افزار آموزش انتقال می یابد . و در صورت تایید نشدن پیامکی با متن مربوط به نقص مدارک ارسالی  به تلفن همراه متقاضی ارسال می گردد. و در صورت تایید مدارک بایستی حداکثر تا 24 ساعت بعد نسبت به پرداخت شهریه از طریق پورتال http://sida.iaushiraz.ac.ir و با نام کاربری (کد تایید شده سیستم که در فرمها به عنوان شماره دانشجویی قابل رویت میباشد) و رمز عبور ( شماره شناسنامه ) اقدام فرمایید تا امکان انتخاب واحد شما توسط مدیر گروه انجام پذیرد.

     تشکیل پرونده :

    پس از پرداخت شهریه و مشاهده انتخاب واحد از قسمت برنامه هفتگی موجود بر روی پورتال، از تاریخ 15 مهر ماه لغایت 30 مهر ماه 98 اصل و کپی مدارک به همراه چک لیست و فرمهای ثبت نام، جهت تشکیل پرونده به آموزش دانشکده مربوطه تحویل نمایید. در صورت عدم تشکیل پرونده در بازه زمانی فوق دانشگاه برابر مقررات با شما برخورد مینماید.

    مدارک لازم جهت تشکیل پرونده 

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
مدارک لازم برای ثبت نام کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی

1 داشتن اصل مدرک پایه به همراه 3 برگ کپی شامل : -
الف ( اصل دیپلم متوسطه نظام قدیم یا اصل مدرک پیش دانشگاهی یا اصل مدرک دوره کاردانی اعم از پیوسته پیوسته و ناپیوسته جهت دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته می خواهند ثبت نام نمایند .
ب ( اصل مدرک دانشنامه دوره کاردانی اعم از پیوسته و ناپیوسته جهت دانشجویانی که در دوره کارشناسی ناپیوسته می خواهند ثبت نام نمایند .
ج ( اصل مدرک دانشنامه کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته جهت دانشجویانی که در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته می خواهند ثبت نام نمایند .
د ( اصل مدرک دانشنامه کارشناسی ارشد پیوسته یا ناپیوسته جهت دانشجویانی که در دوره دکترای تخصصی می خواهند ثبت نام نمایند .
* در صورت ارائه اصل گواهینامه موقت بجای دانشنامه ) بدلیل عدم صدور ( می بایست یک برگ چک بانکی جدید یا سفته بابت ضمانت به دانشگاه تحویل نمائید . مبلغ آن در زمان ثبت نام توسط دانشگاه اعلام خواهد شد .
3 اصل شناسنامه عکس دار و 3 برگ کپی از تمام صفحات آن . -
3 اصل کارت ملی و دو برگ کپی از آن . -
3 تمام رخ پشت نویسی شده که اخیراً تهیه شده باشد . - * 4 شش قطعه عکس 4
5 اصل و سه برگ تصویر مدرک مشخص کننده وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران . -
6 ارائه گواهی برای مشمولان تعهدات خدمتی وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و یا شاغلین نیروی انتظامی - جمهوری اسلامی ایران مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل
7 اخذ فرم های مربوطه از سایت دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و تکمیل آن ها -
 

اطلاعات کلی

اطلاعیه شماره یک:

کلیه پذیرفته شدگان دوره کارشناسی پیوسته که موفق به اتمام دوره پیش دانشگاهی نشده اند، به هیچ وجه حق ثبت نام ندارند و هیچگونه اقدامی برای آنان میسر نمی باشد .

اینگونه افراد ملزم به گذراندن دوره پیش دانشگاهی بوده و پس از فراغت از تحصیل در دوره مذکور می توانند با ارائه گواهی اتمام دوره و سایر مدارک لازم در اولین فرصت و قبل از انقضای مدت اعتبار قبولی خود (حداکثریکسال) غیر از رشته پزشکی و پیراپزشکی، به واحد دانشگاهی مراجعه تا در صورت وجود ظرفیت درخواست آنان بررسی و اعلام نظر گردد.

اطلاعیه شماره دو:

کلیه پذیرفته شدگان موظف به طی نمودن مراحل ثبت نام مندرج در برگه راهنما و اطلاعیه های مربوط که در اختیار آنان قرار گرفته است می باشند .ضمناً پذیرفته شدگان ملزم به ارایه درخواست تائیدیه تحصیلی می باشند.

اطلاعیه شماره سه:

دارندگان مدارک معادل حتماً به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه فرمایند.

اطلاعیه شماره چهار:

احراز هویت و تشکیل پرونده

دانشجویان عزیز ورودی جدید پس از پایان مرحله اول (ثبت نام اینترنتی) و دریافت پیامک تایید دانشگاه  فرم های ثبت نام  به همراه مدارک لازم به آموزش دانشکده تحویل نمایید. و پس از تشکیل پرونده کارت دانشجویی خود را دریافت نمایید .

دارک لازم جهت تشکیل پرونده:

 ۱- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و در صورت عدم وجود اصل  مدرک تحصیلی بانضمام وثیقه بانکی

۲- فرم‌های چاپ شده ثبت نام اینترنتی از بخش (چاپ فرم‌های ثبت نام) در سامانه ثبت نام اینترنتی

۳- شش قطعه عکس ۴*۳

۴- تصویر مدرک نظام وظیفه (ویژه آقایان)

۵- دو سری تصویر شناسنامه از تمام صفحات

۶- دو سری تصویر کارت ملی

 

نظام وظیفه

 

پس از مطالعه مطالب مرتبط با نظام وظیفه فرم نظام وظیفه را از این قسمت دریافت نمایید

نحوه اخذ مجوزتحصیلی (معافیت تحصیلی ) از پلیس +10

دانشجویان مشمول بعد از انجام مراحل اینترنتی ثبت نام در سایت ثبت نام دانشجویان جدیدالورود و تایید اولیه وضعیت نظام وظیفه و واریز شهریه لازم است با مراجعه به سایت ثبت نام دانشجویان جدیدالورود مراحل زیر را انجام و مدارک ذیل را تهیه نموده و سپس به پلیس+10  مراجعه و مجوز ثبت نام(معافیت تحصیلی) را اخذ و به دفتر امور مشمولین دانشگاه تحویل نمایند تا ثبت نام آنان قطعی گردد.

1-چاپ فرم نظام وظیفه به همراه تصویر مدرک تحصیلی مقطع قبلی که به تایید و امضاء دفتر نظام وظیفه دانشگاه رسیده باشد .

2-مراجعه به دفتر امور مشمولین حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه جهت مهر نمودن فرمهای چاپ شده

3-همراه داشتن کپی و اصل شناسنامه

4-همراه داشتن کپی و اصل کارت ملی

5-تهیه یک قطعه عکس پرسنلی 4*3 (ترجیحا سیاه و سفید)

6-فرم انصراف و اعلام اتمام معافیت تحصیلی دانشگاه یا رشته قبلی (برای دانشجویانی که انصرافی و ثبت نام مجدد هستند)

7-برگه اعزام به خدمت (در صورت داشتن برگه اعزام به خدمت)

8- مراجعه به دفاتر پلیس 10+

تذکر مهم : با توجه به اینکه ثبت نام دانشجویان مشمول موقت و منوط به موافقت سازمان وظیفه عمومی ناجا (پلیس+10) می باشد ، شایسته است از تاریخ ثبت نام حداکثر طی مدت سه هفته نسبت به اخذ مجوز مذکور اقدام و اصل آنرا به دفتر امور مشمولین حوزه معاونت دانشجویی تحویل و تصویر آن را نیز نزد خود نگاه دارید . بدیهی است از شرکت در آزمون پایان ترم (جاری) دانشجویانی که مجوز خود را اخذ نکرده و تحویل نداده اند ممانعت بعمل می آید.

 اطلاعات عمومی نظام وظیفه

  • شرایط ثبت نام دانشجویان مشمول مقطع پیش دانشگاهی به دانشگاه: 
  1. تاریخ فارغ التحصیلی مقطع پیش دانشگاهی حداکثر 31/03/97 باشد.
  2. حداکثر سن مشمولین درزمان اخذ مدرک پیش دانشگاهی زیر 20سال باشد .
  3. مشمولینی که فاقد مدرک پیش دانشگاهی ویا دارای مدرک کاردانی می باشند مجاز به ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته نمی باشند  .
  • شرایط ثبت نام دانشجویان مشمول انصرافی  :
  1. تااریخ انصراف از تحصیل دانشگاه قبلی تا زمان ثبت نام  نباید بیش از یک سال باشد .
  2. دانشجو درتمام مقاطع تحصیلات خود نباید بیش از یک بار انصراف داده باشند.

شرایط ثبت نام دانشجویان مشمول کارشناسی ناپیوسته و  کارشناسی ارشد و دکتری :

  1. حداکثر از تاریخ فارغ التحصیلی مدرک پایه یکسال گذشته باشد .
  2. حداکثر مدت زمان تحصیلات  و اخذ مرک فارغ التحصیلی درمقطع  پایه ،  کاردانی 5/2 سال -  کارشناسی ناپیوسته 4 سال  - کارشناسی پیوسته 6سال – کارشناسی ارشد 4 سال  است  که مجاز به ادمه تحصیل در مقطع می باشند در غیر اینصورت  دانشجو مجاز به ادامه تحصیل مقطع بالاتر نمی باشند .
  • شرایط ثبت نام دانشجویان قراردادی و یا تعهد خدمتی : داشتن مجوز ادامه تحصیل از سازمان  مربوط به محل خدمت  بر اساس بخشنامه نظام وظیفه.

 

  • مدارک لازم جهت اخذ معافیت تحصیلی
  1. تکمیل و پرینت  فرم درخواست معافیت تحصیلی  ازسایت دانشگاه به آدرس https://iaushiraz.ac.ir/NEZAM جهت تمامی دانشجویان .
  2. – تصویر و اصل  شناسنامه و یا کارت ملی – یک قطعه عکس4*3  برای تمامی دانشجویان مشمول .
  3. مقطع کارشناسی پیوسته : الف -  اصل و تصویر مدرک پیش دانشگاهی  ب  -  دانشجویان انصرافی : اصل و تصویر نامه انصرافی معرفی به نظام وظیفه از دانشگاه قبلی ج - دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته به بالا : اصل و تصویر نامه لغو معافیت به نظام وظیفه از دانشگاه مقطع پایه .

 

  • پس از تهیه مدارک فوق و تهیه فرم درخواست معافیت تحصیلی می بایست به اداره امور مشمولین دانشگاه واقع در طبقه 2 ساختمان مرکزی (اداری) مراجعه نموده  و پس از امضاء و مهر در خواست معافیت تحصیلی به نزدیکترین پلیس 10+ مراجعه نموده و پس از اخذ معافیت تحصیلی (2سری)  از پلیس 10+ به امور مشمولین دانشگاه مراجعه و تحویل نمائید.

سنوات مجاز تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلی :

۱- کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته (۳سال )

۲- دکتری ناپیوسته ( 6 سال )

۳- کارشناسی پیوسته (۵سال )

۴- دکتری حرفه ای (۸سال)

تبصره 1: افزایش سنوات مجاز تحصیل :

دانشجویان مشمولی که در سنوات مجاز تحصیل ، فارغ التحصیل نشوند. برای ادامه تحصیل نیاز به تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه دارند تا با مکاتبه با دفاتر پلیس+10 برایشان درخواست افزایش سنوات گردد. بدیهی است دانشجویانی که مجوز سنوات اخذ نکرده باشند ، غایب محسوب شده و اجازه ادامه تحصیل نخواهد داشت.

تبصره 2: تغییر رشته یا دانشگاه با ثبت نام مجدد:

دانشجویان مشمول در کل دوران تحصیل (از کاردانی تا دکترا) صرفا یک بار می توانند انصراف داده وبا ثبت نام  مجدد(چه با آزمون یا بدون آزمون فرقی نمی کند) ، (تغییر رشته یا محل تحصیل یا هردو ) معافیت تحصیلی جدید دریافت نمایند . مدت تحصیل رشته و مقطع  قبلی جزو سنوات رشته و مقطع جدید محسوب نمی گردد.

ج) اعلام اتمام معافیت تحصیلی : دانشجویان مشمول به محض قطع ارتباط با دانشگاه به عناوین ذیل به سازمان وظیفه عمومی معرفی می گردند .

1- فارغ التحصیل                        2- ترک تحصیل                         3- انصراف                    4 - اخراج

تبصره : دانشجویان فوق الذکر از زمان اتمام معافیت تحصیلی به مدت یک سال مهلت دارند تا به خدمت وظیفه اعزام و یا در صورت داشتن شرایط مجددا مشغول تحصیل گردند. در غیر اینصورت غایب محسوب می شوند.

تذکرخیلی مهم: دانشجویان اخراجی و دانشجویانی که برای بار دوم «انصراف داده یا ترک تحصیل کرده باشند» باشند اجازه ادامه تحصیل را ندارند. دانشجویان فارغ اتحصیل فقط اجازه تحصیل در مقطع بالاتر را دارند.

تبصره: دانشجویان مقطع کارشناسی در صورت طی بیش از شش نیمسال و فراغت از تحصیل با مدرک معادل کاردانی ، حق ادامه تحصیل نداشته و باید خود را به نظام وظیفه معرفی نمایند.

 

پس از مطالعه مطالب مرتبط با نظام وظیفه فرم نظام وظیفه را از این قسمت دریافت نمایید

دانشجویان شاهد و ایثارگر

دانشجوی شاهد و ایثارگر به آن دسته از دانشجویانی اطلاق می گردد که حائز یکی از شرایط ایثارگری زیر باشند:
۱ - فرزند و همسر شهید
۲ - فرزند و همسر و شخص آزاده
۳ - فرزند و همسر و شخص جانباز ۲۵٪ به بالا

مدارک مورد نیاز:
۱ - تصویر دو طرف کارت ایثارگری و یا معرفی نامه از طرف بنیاد شهید
۲ -  تصویر صفحه اول شناسنامه
۳ - تصویر دو طرف کارت ملی

خوابگاههای دانشجویی

قابل توجه دانشجویان جدیدالورود متقاضی استفاده از خوابگاه 

اسامی خوابگاه های دخترانه خصوصی تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

 

 

ردیف

نام خوابگاه

نام مسئول

آدرس و شماره تلفن

1

دیبا

خانم فخارزادگان

گلدشت معالی آباد- خیابان نسترن 2-کوچه4- انتهای کوچه سمت چپ-
پلاک 250- 09390044747-09339009490

2

علامه

آقای دوکوهکی

شهرک گلستان- فلکه دوم – کوچه 28 علامه امینی اولین ساختمان 

09173150644-36221148

3

غدیر

احسان صفرپور

شهرک گلستان- بلوار غدیرشمالی- انتهای کوچه 6   

09171130394-36505248

 

 

 

به دانشجویان عزیز توصیه می شود در خوابگاههای خودگردانی که توسط دانشگاه معرفی می‏شوند اقامت نمایند

بنابراین در رابطه با سایر خوابگاهها ، دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی از نظر پیگیری مسائل را ندارد و در صورت بروز هرگونه اتفاقی مسئولیت بعهده خود دانشجو می باشد.

جدول شهریه تقریبی کلیه رشته ها

باسمه ای تعالی

شهریه تقریبی رشته ها در مقطع  دکتری

 

 (کلیه مبالغ بر حسب ریال می باشد)

ردیف

نام رشته

مبلغ تقریبی هر ترم

1

رشته های علوم انسانی:

آموزش زبان انگلیسی-حقوق-اقتصاد و غیره

110،000،000

2

رشته های غیر علوم انسانی:

برق مکانیک معماری و غیره

140،000،000

 

 

 

باسمه ای تعالی

شهریه تقریبی رشته ها در مقطع  دکتری حرفه ای

 

 (کلیه مبالغ بر حسب ریال می باشد)

ردیف

نام رشته

جمع کل مبلغی

که باید واریز شود

1

دندان پزشکی

76،268،724

2

دندان پزشکی : خودگردان

 

 

 

 

باسمه ای تعالی

شهریه تقریبی رشته ها در مقطع  کارشناسی ارشد ناپیوسته

 

(کلیه مبالغ بر حسب ریال می باشد)

ردیف

نام رشته

مبلغ تقریبی هر ترم

1

رشته های علوم انسانی:

آموزش زبان انگلیسی-حقوق- علوم سیاسی

مدیریت-علوم اقتصادی

40،000،000

2

رشته های غیر علوم انسانی:

ریاضی-زمین شناسی-مهندسی کشاورزی کلیه گرایش ها-فیزیولوژی سازهای آبی-بیماری شناسی گیاهان-شناسایی و مبارزه با علف های هرز-مهندسی آب گیاهان دارویی

مهندسی(شیمی-پلیمر-فیتو شیمی-صنایع-مکانیک) و غیره

42،000،000

 

 

باسمه ای تعالی

شهریه تقریبی رشته ها در مقطع  کارشناسی ناپیوسته

 

(کلیه مبالغ بر حسب ریال می باشد)

ردیف

نام رشته

مبلغ تقریبی هر ترم

1

آموزش ابتدایی(آموزش معلمان)

16،200،000

2

مدیریت بازرگانی - حسابداری

16،500،000

3

آموزش ریاضی(آموزش معلمان)-آمار

21،000،000

4

مهندسی مکانیک حرارت سیالات

24،000،000

5

علمی کاربردی( معماری-نرم افزار کامپیوتر) الکترونیک برق قدرت

مهندسی تکنولوژی( ساخت و تولید-مکانیک خودرو)

25،000،000

6

تربیت بدنی-علوم ورزشی

25،000،000

 

 

 

باسمه ای تعالی

شهریه تقریبی رشته ها در مقطع  کارشناسی پیوسته

 

(کلیه مبالغ بر حسب ریال می باشد)

ردیف

نام رشته

مبلغ تقریبی هر ترم

1

رشته های هنر:

نوازندگی سازهای ایرانی

23،000،000

2

رشته های علوم انسانی:

حقوق-علوم سیاسی- مترجمی و دبیری زبان انگلیسی -ادبیات عرب - فلسفه و حکمت اسلامی- الهیات و معارف اسلامی- ادیان و عرفان- زبان و ادبیات فارسی- فقه و حقوق اسلامی

اقتصاد  - مدیریت  -  حسابداری -  روانشناسی

جغرافیا ژئومورفولوژی -آب و هواشناسی  و  غیره

14،500،000

3

رشته های فنی و مهندسی:

مهندسی کامپیوتر- مکانیک- عمران- صنایع- بهره برداری راه آهن-متالوژوی صنعتی و سرامیک-برق و مخابرات- برق و قدرت و غیره

مهندسی کشاورزی(کلیه گرایش ها)

19،000،000

4

رشته های علوم پایه:

زمین شناسی-اقتصاد نظری-فیزیک-ریاضیات و کاربرد ها-آمار و کاربردها- ریاضی مهندسی- میکروبیولوژی و غیره

17،000،000

5

رشته های مهندسی:

مهندسی نفت- صنایع پلیمر- پلیمر- شیمی کاربردی

شیمی- تکنولوژی علوم رنگ- زمین شناسی کاربردی

معماری شهرسازی و غیره

21،000،000

6

کلیه گرایشهای نمایش- کارگردانی  - نمایش نقاشی - ادبیات نمایش  و  غیره

21،000،000

7

تربیت بدنی و علوم ورزشی ( مدیریت ورزشی- فیزیولوژی ورزشی ) و غیره

21،000،000

 

 

راهنمای ثبت نام اینترنتی

• آدرس ثبت نام الکترونیکی newstd.iaushiraz.ac.ir

• در طول روند ثبت نام و تکمیل فرم های مختلف از کلید Back مرورگر استفاده نکنید و در صورت نیاز از کلید بازگشت به مرحله قبل موجود در هر صفحه استفاده شود.
• چون اطلاع رسانی مراحل ثبت نام از طریق پیام کوتاه انجام خواهد شد ، در صورتیکه شماره تلفن همراه شما تغییر کرده است حتما در قسمت تکمیل فرم های ثبت نام ، آن را اصلاح کنید.
• روند کلی ثبت نام اینترنتی به شرح زیر می باشد :
۱) ورود به بخش شروع فرایند ثبت نام
۲) تکمیل فرم های ثبت نام شامل :
    - فرم  اصلاح مشخصات فردی
    - فرم  اطلاعات خانوادگی و شغلی
    - فرم  سوابق تحصیلی قبلی
    - فرم  مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویی
    - فرم  تایید تعهدات ثبت نام
    - فرم  ارسال تصویر مدارک مورد نیاز شامل :
۳) ارسال فایل تصویر پرسنلی ۴*۳ با فرمت jpg و حداکثر 100 کیلو بایت
۴) ارسال فایل تصویر صفحه اول شناسنامه ، صفحه توضیحات شناسنامه ،صفحه تاهل شناسنامه ، کارت ملی (پشت و روی کارت ) با فرمت jpgحداکثر 600 کیلو بایت
۶) ارسال فایل مربوط به آخرین مدرک تحصیلی با فرمت jpgو حداکثر ۵۰۰ کیلو بایت
    - پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی پیوسته و رشته های علوم پزشکی : ارسال فایل اسکن شده مدرک پیش دانشگاهی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل دوره پیش دانشگاهی
    - پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد : ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کارشناسی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی
    - پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ناپیوسته : ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کاردانی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی

- پذیرفته شدگان مقطع دکترای تخصصی: ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کارشناسی ارشد و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی

۷) ارسال فایل مربوط به وضعیت نظام وظیفه برای پذیرفته شدگان پسر با فرمت jpg وحداکثر ۱۰۰ کیلو بایت : در این قسمت با مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه (پایان خدمت ، معافیت ، مشمول و ...) ضمن تکمیل اطلاعات خواسته شده باید فایل اسکن شده یکی از مدارک زیر را ارسال کنید.
    - کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم (رو و پشت کارت)
    - گواهی موافقت با ادامه تحصیل برای نیروهای مسلح از یگان مربوطه
    - گواهی موافقت با تحصیل برای مشمولان متعهد خدمت در وزارتخانه‌ها و سازمان ها (مانند آموزش و پرورش)
    - گواهی اشتغال به تحصیل از حوزه علمیه مربوطه با درج شماره معافیت تحصیلی و موافقت با تحصیل فرد در دانشگاه برای طلاب
    - کارت شناسایی برای اتباع خارجه
آن دسته از پذیرفته شدگانی که مشمول هستند باید پس از تایید مدارک نظام وظیفه توسط دانشگاه و پرداخت شهریه فرم درخواست معافیت تحصیلی خودرا برای ارائه به پلیس 10 + از طریق سامانه دریافت و تا پایان مهر ماه به دفتر نظام وظیقه حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تحویل دهند ضمنا تصویر معافیت تحصیلی را برای خود نگهداری نمایند.

۸) در این قسمت اولین مرحله از ثبت نام شما به اتمام می رسد و باید منتظر اعلام نتیجه آن از طریق دریافت پیام کوتاه باشید. در صورتیکه اطلاعات و مدارک ارسالی قابل قبول باشند وارد مرحله بعدی که پرداخت شهریه می باشد خواهید شد و در غیر اینصورت پس از دریافت پیام کوتاه باید به همین سایت مراجعه و اشکالات مطرح شده را برطرف کنید و مجددا منتظر تایید اطلاعات و مدارک ارسالی بمانید.
۹) پرداخت شهریه علی الحساب : در این مرحله باید شهریه علی الحساب اعلام شده را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایید. در صورتیکه پرداخت شهریه به طور کامل انجام شود بلافاصله پیام کوتاهی مبنی بر تایید پرداخت شهریه برای شما ارسال خواهد شد و می توانید با مراجعه به قسمت مشاهده برگه تاییدیه ثبت نام ، فرم تاییدیه ثبت نام خود را چاپ بگیرید. اطلاعات موجود در این برگه مهم است و در حفظ و نگهداری آن دقت کنید.

۱۰)توجه داشته باشید شهریه اعلام شده صرفاْ بر اساس دروس نظری محاسبه شده و هرگونه تغییر در دروس باعث تغییر در شهریه می گردد و ملزم به واریز آن خواهد بود.
11) چاپ فرم‌های ثبت نام : در این مرحله فرم‌های ثبت نام خود را چاپ کرده و همراه سایر مدارک مورد نیاز به ---- تحویل نمایید.
12) ثبت نام شما در این مرحله به پایان رسیده و باید منتظر دریافت پیام کوتاه جهت مرحله انتخاب واحد باشید.