راهنمای ثبت نام

• آدرس ثبت نام الکترونیکی newstd.iaushiraz.ac.ir

• در طول روند ثبت نام و تکمیل فرم های مختلف از کلید Back مرورگر استفاده نکنید و در صورت نیاز از کلید بازگشت به مرحله قبل موجود در هر صفحه استفاده شود.
• چون اطلاع رسانی مراحل ثبت نام از طریق پیام کوتاه انجام خواهد شد ، در صورتیکه شماره تلفن همراه شما تغییر کرده است حتما در قسمت تکمیل فرم های ثبت نام ، آن را اصلاح کنید.
• روند کلی ثبت نام اینترنتی به شرح زیر می باشد :
۱) ورود به بخش شروع فرایند ثبت نام
۲) تکمیل فرم های ثبت نام شامل :
    - فرم  اصلاح مشخصات فردی
    - فرم  اطلاعات خانوادگی و شغلی
    - فرم  سوابق تحصیلی قبلی
    - فرم  مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویی
    - فرم  تایید تعهدات ثبت نام
    - فرم  ارسال تصویر مدارک مورد نیاز شامل :
۳) ارسال فایل تصویر پرسنلی ۴*۳ با فرمت jpg و حداکثر 100 کیلو بایت
۴) ارسال فایل تصویر صفحه اول شناسنامه ، صفحه توضیحات شناسنامه ،صفحه تاهل شناسنامه ، کارت ملی (پشت و روی کارت ) با فرمت jpgحداکثر 600 کیلو بایت
۶) ارسال فایل مربوط به آخرین مدرک تحصیلی با فرمت jpgو حداکثر ۵۰۰ کیلو بایت
    - پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی پیوسته و رشته های علوم پزشکی : ارسال فایل اسکن شده مدرک پیش دانشگاهی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل دوره پیش دانشگاهی
    - پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد : ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کارشناسی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی
    - پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ناپیوسته : ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کاردانی و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی

- پذیرفته شدگان مقطع دکترای تخصصی: ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کارشناسی ارشد و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی

۷) ارسال فایل مربوط به وضعیت نظام وظیفه برای پذیرفته شدگان پسر با فرمت jpg وحداکثر ۱۰۰ کیلو بایت : در این قسمت با مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه (پایان خدمت ، معافیت ، مشمول و ...) ضمن تکمیل اطلاعات خواسته شده باید فایل اسکن شده یکی از مدارک زیر را ارسال کنید.
    - کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم (رو و پشت کارت)
    - گواهی موافقت با ادامه تحصیل برای نیروهای مسلح از یگان مربوطه
    - گواهی موافقت با تحصیل برای مشمولان متعهد خدمت در وزارتخانه‌ها و سازمان ها (مانند آموزش و پرورش)
    - گواهی اشتغال به تحصیل از حوزه علمیه مربوطه با درج شماره معافیت تحصیلی و موافقت با تحصیل فرد در دانشگاه برای طلاب
    - کارت شناسایی برای اتباع خارجه
آن دسته از پذیرفته شدگانی که مشمول هستند باید پس از تایید مدارک نظام وظیفه توسط دانشگاه و پرداخت شهریه فرم درخواست معافیت تحصیلی خودرا برای ارائه به پلیس 10 + از طریق سامانه دریافت و تا پایان مهر ماه به دفتر نظام وظیقه حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تحویل دهند ضمنا تصویر معافیت تحصیلی را برای خود نگهداری نمایند.

۸) در این قسمت اولین مرحله از ثبت نام شما به اتمام می رسد و باید منتظر اعلام نتیجه آن از طریق دریافت پیام کوتاه باشید. در صورتیکه اطلاعات و مدارک ارسالی قابل قبول باشند وارد مرحله بعدی که پرداخت شهریه می باشد خواهید شد و در غیر اینصورت پس از دریافت پیام کوتاه باید به همین سایت مراجعه و اشکالات مطرح شده را برطرف کنید و مجددا منتظر تایید اطلاعات و مدارک ارسالی بمانید.
۹) پرداخت شهریه علی الحساب : در این مرحله باید شهریه علی الحساب اعلام شده را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایید. در صورتیکه پرداخت شهریه به طور کامل انجام شود بلافاصله پیام کوتاهی مبنی بر تایید پرداخت شهریه برای شما ارسال خواهد شد و می توانید با مراجعه به قسمت مشاهده برگه تاییدیه ثبت نام ، فرم تاییدیه ثبت نام خود را چاپ بگیرید. اطلاعات موجود در این برگه مهم است و در حفظ و نگهداری آن دقت کنید.

۱۰)توجه داشته باشید شهریه اعلام شده صرفاْ بر اساس دروس نظری محاسبه شده و هرگونه تغییر در دروس باعث تغییر در شهریه می گردد و ملزم به واریز آن خواهد بود.
11) چاپ فرم‌های ثبت نام : در این مرحله فرم‌های ثبت نام خود را چاپ کرده و همراه سایر مدارک مورد نیاز به ---- تحویل نمایید.
12) ثبت نام شما در این مرحله به پایان رسیده و باید منتظر دریافت پیام کوتاه جهت مرحله انتخاب واحد باشید.
 

آدرس کوتاه :

آخرین اخبار